Rabu, 01 Juni 2011

MELAYU DALAM TEKNIK RAHSIA...HANYA UNTUK ORANG BIJAK..RAJIN MENCARI PASTI JUMPA DI SINI.... . Showing newest posts with label istri tak stia. Show older posts Istri Curang Dua Tahun

Udin memegang dadanya untuk menahan marah. Matanya penuh dengan air mata, ia tidak berhenti melemparkan kutukan. Di depan polis, dia menceritakan tentang perselingkuhan isterinya yang terbongkar selepas dua tahun.
Udin bekerja di sebuah syarikat kargo yang dimiliki oleh pengusaha dari Kalimantan di Makassar. Isterinya, Lena (nama samaran) bekerja sebagai timbalan pengurus di sebuah syarikat pemasaran tanaman.
Mereka berkahwin tujuh tahun yang lalu dan telah diberkati dengan seorang puteri lima tahun. Menikah selama tujuh tahun, Udin merasa tak ada masalah dalam hubungan mereka.
Dalam aspek kebendaan, mereka lebih dari cukup. Walaupun hanya sekitar sembilan tahun bekerja di syarikat itu, Udin've mendapat kedudukan yang baik selesa. Penghasilan tidak kurang dari Rp 5 juta per bulan.
Lina Demikian juga, sebagai pengurus wakil, penghasilannya lebih dari cukup. Dari pendapatan yang dikumpul sedikit demi sedikit, sekarang telah mampu membeli kereta Honda Jazz.
Sehubungan dengan tempat tidur, Lina juga hampir tidak pernah mengeluh. Jadi memasuki tahun ketujuh pernikahan mereka, Udin tidak kurang dari kehidupan rumah tangganya.
Yang aneh, sejak terakhir dua tahun, jam kerja Lina tiba-tiba berubah drastis. Pertama, empat petang, dia berada di rumah. Membesarkan anak-anak dan menyiapkan makan malam untuk Udin.
Tapi sejak tahun 2008 dan, pada kedatangannya kembali tertunda beberapa jam. Lina berkata, ini adalah dasar syarikat untuk meningkatkan omset.
Udin tidak boleh apa-apa, kecuali bersabar untuk melihat isterinya pulang malam setiap malam. Kadang-kadang ada kecurigaan yang diklik dalam hatinya, apalagi, selama Lina sering mengabaikan tugasnya sebagai seorang isteri.
Tapi sekali lagi belajar untuk hidup dengan itu Udin. Selama dua tahun, beliau cuba untuk bersabar.
Karena intensitas kerja sampai larut, Udin juga bersedia untuk kereta pertukaran dengan isterinya. Sebelumnya, ia membawa kereta ke pejabat, sementara Lina pakai sepeda motor.
Sekarang, Lina ternyata memakai kereta.
Di sinilah cerita bermula.
Diam-diam, Lina keselamatan hubungan dengan syarikat. Lelaki bernama Adi (nama samaran). Dia menunjuk sebuah keselamatan baru menggantikan keselamatan bersara.
Adi masih lajang, dan sekarang sedang menyelesaikan kuliah di sebuah perguruan tinggi swasta.
Udin sebenarnya mulai curiga sejak tahun 2008. Beberapa kali ia menemui sebuah puntung rokok di dalam kereta. Tapi itu ia tidak boleh membuat bukti perselingkuhan Lina.
Kedua, Udin juga tidak pernah mencari saputangan laki-laki di kerusi belakang. Tetapi menurut Lina, putri rakan saputangan di belakang.
Udin mula menerokai jejak perselingkuhan isterinya ketika suatu malam dia mencari mesej singkat dalam telefon Lina. Mesej mengandungi kata-kata kelembutan. Isi "Terima kasih sebelumnya." Ve Ngebantuin saya Bagaimana besok,. Jadi kita menontonnya. "
Mengesyaki bahawa mesej itu datang dari laki-laki, Udin dan kemudian menyimpan nombor dalam telefon genggamnya. Dia ingin membuktikan siapa penghantar SMS.
Keesokan harinya, ia memanggil nombor tersebut dan pura-pura supaya meminta nama Zaenal. Dari balik telefon, pemilik menjawab nombor yang salah. "Oh, salah sambung, Pak. Saya tidak Zaenal, saya Adi," memperkenalkan dirinya sendiri.
Udin, yang berpura-pura bodoh untuk berkata. "Ah masa, sesungguhnya ini nomor terakhir yang diberikan hubungan saya, Pak Zaenal Lalu Pak Adi adalah salah satu, di mana itu?."
Orang yang disebut Adi kemudian berkata "Oh syarikat keselamatan saya (sementara nama syarikat dan alamat,".
teka-teki urusan Kim perlahan-lahan mulai terungkap. Namun, tidak terburu-buru untuk mengambil sikap. Dia ingin tahu lebih seperti apa hubungan mereka.
Hampir setiap malam Lina Udin mata-mata setelah bekerja. Rupanya, ini adalah alasan mengapa ia selalu pulang terlambat.
Rupanya, setiap malam ia mengambil Adi pulang ke rumah kosnya di Jalan Sultan Alauddin. Setelah itu ia tidak pulang ke rumah, bahkan berhenti selama berjam-jam.
Sebenarnya, Udin telah kehilangan kesabaran. Dia ingin menghadapi mereka berdua. Bayangkan, hampir setiap malam Lina itu berhenti di sebuah rumah kos. Sendirian di ruangan rapat terkunci.
Udin dada bergemuruh menahan marah. Tapi dia masih penasaran dan ingin menangkap keduanya.
Dua minggu kemudian, melalui perantara seorang anak di rumah kos, Udin boleh menyelinap. Ketika Lina dan teman laki-lakinya berada di bilik, Udin datang mengetuk pintu.
Dari dalam terdengar suara gemerisik samar Lina. Suara itu kadang-kadang terganggu oleh erangan teredam.
Sampai-sampai kedatangan Udin diabaikan sama sekali. Rupanya selingkuhnya Lina dan teman-teman yang membuat keluar di dalam.
Kerana tidak tahan mendengar gemerisik isteri dalam pelukan lelaki lain, Udin akan mendobrak pintu. Dan, dengan matanya ia melihat kepala Lina adalah dalam pelukan lelaki lain telanjang.
Lina terkejut untuk tidak bermain. Selain itu, Adi.
Udin hanya sekali Lina melayangkan tinju ke wajahnya, sebelum itu pergi.
Keesokan harinya, Udin melaporkan kepada polis dan akan mengajukan tuntutan cerai akan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar