Rabu, 01 Juni 2011

Terpaksa Curang dengan suami


BEKERJA di kelab malam, tidak pernah berlaku sama sekali dalam fikiran Inem (nama samaran). Namun, tekanan ekonomi dan kemudian membawa pulang Madura perawan harus terjun ke dunia penuh twists itu.
Hampir empat tahun sebagai gadis panggung di Bandung, Makassar Inem kemudian dihantar ke awal tahun 2009 tentang masa lalu. Dia dibawa ke bandar ini bersama-sama dengan tujuh gadis panggung lain untuk dipekerjakan di beberapa tempat hiburan malam.
Tidak ada cara lain untuk Inem. Dengan menyambung hidup dia bersedia untuk bergulat profesi ini. "Saya mempunyai satu orang saudara perempuan. Dia yang termuda dan sekarang duduk di bangku sekolah menengah. Saya ingin dia sekolah lulus, jadi aku bersedia untuk membuat wang dengan cara ini, "kata Inem.
Kedua orang tua di Madura tidak tahu kapan bekerja sebagai gadis panggung Inem. Yang mereka tahu, anaknya bekerja di hotel berbintang lima.
Inem menjadi tulang belakang keluarga sejak saya bekerja di Surabaya. Ini dikenali hanya ayahnya pekerja aneh yang sudah tua dan sakit-sakitan. Ibunya kadang-kadang menjadi tukang cuci mobile.
Tak pelak lagi, Inem harus turun tangan untuk membantu menopang perekonomian keluarga.
Di Makassar, ia tinggal di sebuah rumah kos, yang dihuni oleh rata-rata gadis panggung.
tahun yang lalu di bandar ini Inem hubungan dengan seorang lelaki yang bekerja di syarikat automotif.
Dia mengakui bahawa kanak-kanak itu pelanggan, tapi kemudian mereka jatuh cinta.
nama Rafli. Dia masih keturunan Jawa, tapi lahir dan dibesarkan di Makassar.
Lani boleh menerima Inem dengan semua masa lalu dan profesi saat ini. Bagi Lani, profesi Inem bukan penghalang untuk mengembangkan hubungan yang lebih serius.
Mereka kemudian bersetuju untuk tetap jalan, meski Inem masih bekerja di kelab malam. Lani juga tidak pernah memaksa gadis kulit putih itu untuk bersara dari profesinya. Kerana dia tahu, adalah Inem keluarga.tanggunggan batu di desa. Adiknya pergi ke sekolah, ibu bapa juga memerlukan bantuan.
Rafli hanya berharap bahawa Inem mempertahankan janji mereka untuk selalu setia kepada pernikahan.
Setelah dua tahun pacaran, akhirnya berkahwin Inem Rafli. Bahkan dengan pesta sederhana, Inem merasa kebahagiaan hari itu.
Selain boleh mengikat janji bersama sang kekasih, ia juga meninggalkan profesinya sebagai gadis panggung. Juga bererti ia telah menanam semua masa lalunya yang hitam.
Inem menginginkan kehidupan baru, seorang isteri dan ibu anak-anaknya suatu hari nanti.
Sebulan selepas berkahwin, Rafli mendapat promosi sebagai pengurus di sebuah cabang baru yang dibuka di Makassar.
Pendapatan hanya Rafli, ia sisihkan untuk beberapa keluarga di kampung Inem. Saat itu, tidak lagi tempoh paling bahagia keluarga Inem indah mereka hari ini.
Dua tahun kemudian mereka dikurniakan anak-anak. Adakah kebahagiaan yang lengkap dan Inem Rafli. Tapi kemudian badai melanda rumah tangga mereka.
Boy, seorang germo yang pertama kali dibawa ke Makassar Inem tiba-tiba muncul dan mengganggu rumah tangga mereka. Boy mengancam akan mengekspos Inem masa lalu dengan undang-undang-ibu-jika permintaan tidak dipenuhi.
Tentu saja hal ini membuat panik Inem. Tidak apa-apa, setakat ini ia dan Lani telah mencuba untuk mengekalkan semua rahsia masa lalu ibu mertuanya.
Boy meminta agar Inem ingin melayani dan menyerahkan jatah bulanan sebanyak USD 1 juta. Sebenarnya, isu jatah bulanan sebanyak USD, 1 juta tidak terlalu keras untuk Inem. Penghasilan suaminya adalah lebih dari cukup untuk semua itu. Tapi bagaimana ia boleh memuaskan keinginan untuk melayani di tempat tidur Boy. Sementara dia punya suami dan anak-anak.
keterangan lebih lanjut, Boy tidak mahu permintaan ini dikenali dengan Lani. "Dia mengatakan bahawa sampai Rafli tahu, dia akan bertemu di-undang-undang dan menceritakan semuanya," kata Inem.
Tidak ada pilihan, Inem akhirnya hanya bisa menyerah. Ia kemudian bertemu dengan Boy di sebuah penginapan. Dan semua yang terjadi malam itu. Boy dipaksa untuk melayani keinginan Inem walaupun dengan hati sakit. Sense
bersalah terhadap suami terus menghantuinya. Tanpa Inem menyedari hal itu ketika dia bertemu dengan Boy di wisma, ada rakan Rafli yang menangkapnya.
lelaki tersebut kemudiannya berkata kepada semua untuk urusan Inem Rafli.
Rafli gila untuk tidak bermain. Dia benar-benar tidak mengharapkan, Inem dia mengangkat stigma lembah, hati mengkhianatinya.
Lani tidak mahu mendengar penjelasannya.
Saat itu ia menceraikan Inem dan mengusirnya dari rumah. Mereka hanya anak sekarang dalam penguasaan Lani.
Setelah perceraian, Inem sekarang berjuang untuk mendapatkan hak asuh anaknya.
"Saya sudah pasrah mas. Saya sudah bercerai, itu mungkin nasib. Tapi aku harus berjuang untuk mendapatkan anak saya yang satu-satunya. Setelah itu saya akan kembali ke Jawa, "katanya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar